Kan det bli sommar nu?

Det har börjat bli kallare ute och jag fryser hela tiden. Jag får ha mycket kläder på mig för att överleva för Jonas ska ju ha minusgrader i rummet (eller 18 grader kanske de var) och det är så jääävla kallt i rummet så jag måste sova med mina tofflor på mig för att inte frysa ihjäl. Sedan när man går ut så vill man vända i dörröppningen och gå in igen för att det är så jäkla kallt (och då är det bara -16 ute...) och kallare blir det..

Vill bara att det ska bli sommar så att jag får gå ut skolhelvetet (ska bli så skönt att slippa pendla till Jokkmokk!) och köpa mig en lite kompis till Alvin! Har nämligen bestämt mig för att köpa en till chihuahua. Det är många som säger att jag inte bör göra det för att det kosta mycket pengar, man måste se till att man har tid för den och det är svårt att hitta någon som kan ta hand om hundarna då man är borta, men det har aldrig varit ett problem för mig. Pappa, mamma och Monica ställer alltid upp för mig, speciellt mamma, och det är jag jätte tacksam för! Utan de så hade de kanske inte funkat. Men jag skaffar inte en till hund bara för min egen skull, utan det är främst för Alvins skull och efter idag så är det nästan ett måste! För på morgonen då Monica skulle köra mig till bussen så gick hon ut före mig medan jag borstade tänderna. Alvin trodde då att alla hade farit och började då yla.. Han läs så otroligt upprörd och ledsen för att alla lämnade honom ensammen, för till och med de stora hundarna fick följa med men inte han. Då kände jag att jag aldrig någonsin vill lämna honom ensam igen! Det gjorde ont i hela mig av att höra hur ledsen han var. Som tur är brukar han aldrig vara ensam utan de andra hundarna och Monica är ju hemma, men nån gång i mitt liv så ska jag såklart flytta hemifrån och har då ingen större lust att lämna honom helt ensam. Så jag köper alltså en hund mest för Alvins skull, men jag själv vill ju såklart ha en till lite sötnos! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad skulle jag inte göra för dig 
 
 
0 kommentarer


DITT NAMN

E-POST (publiceras ej)

DIN BLOGG

KOMMENTAR