Musik och personer

Jag har funderat länge på att göra en lista med låtar jag brukar lyssna på och sedan skriva vilka personer jag tänker på när jag hör dom. Det finns ju många låtar där jag tänker på samma person, till exempel finns det typ 15 st låtar där jag tänker på jonas och typ 10 där jag tänker på syrran ;p Men jag har valt en låt åt dom var. Det är ju såklart texterna till låtarna som gör att jag tänker på personerna så lyssna till texten. Här är listan iaf:




Chorus:
Lay down
And come alive in all you've found, All you're meant to be
For now
Wait until the morning light
Close our eyes to see
Just close your eyes to see


- När jag hör denna låt så tänker jag direkt på min nästa älsta bror Fredrik. Han har haft sina motgångar som alla andra. Men allt har varit så jävla orättvist för honom! Jag tänker inte sitta och skriva allt till er, men syster kommer nog förstå varför jag tänker på just honom när jag hör denna..



Chorus:
I would fly away to the moon and back
Take a train on a one way track
To be close to you, to be close to you
I would bring the sun when the rain falls down
Stop the world from spinning around
To be close to you, to be close to you
I would if I could


-
Många tycker säkert jag är konstig som tänker på min älskade storebror Robin då jag hör denna för att jag aldrig träffat honom. Men det spelar ingen roll om jag har träffat honom eller inte, han är fortfarande min bror, en familjemedlem, vare sig han är död eller levande. Och jag skulle göra vad som helst för att få träffa honom, bara för en liten stund. Och ibland så brukar jag önska att Robin skulle få komma ner till jorden och vara här en dag tsm med min familj så kan jag ta hans plats där uppe, för jag tycker så synd om min familj som fick så kort tid tsm med honom. Pappa sa en sak för ungefär 3 veckor sedan som var "Alltid om någon frågar hur många barn jag har så svarar jag 7, för Robin kommer alltid vara min son och han kommer alltid vara inräknad med alla andra."



Chorus:
Cause you are my angel you saved me from danger.
With you I'm no stranger I won't suffer any more,
Cause you are my angel you saved me from danger.
With you I'm no stranger I won't suffer any more.


-
När ni hör låten kommer ni säkert direkt fatta vem jag tänker på. Det är såklart Jonas, min älskade, älskade pojkvän. Jag har länge vetat vem Jonas var men aldrig riktigt lagt märket till honom. Men jag började skriva en kväll till honom och frågade varför han inte hade varit på festen (som hade varit dagen innan) och det var så allt började :) Vi skrev allt oftare och började träffas, och efter att vi umgåts/skrivit i 6 månader ungefär vart det vi, den 12 mars 2011 ♥ Så snart har vi varit tsm i 1 år, gud vad tiden går fort! Jag har iaf aldrig varit så här kär, inte ens i Christian! Det känns så jävla äkta och perfekt! Älskar dig Eric Jonas Sundkvist. Då, nu och föralltid ♥ 



Chorus:
And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?


- Inte så svårt allt lista ut här heller. Christian. Men även Amanda (hans ex/nuvarande?) eftersom hon har fått gå igenom samma helvete som jag och jag vet precis hur det känns! Alla klagar på en och undrar varför man bara inte gör slut och slutar träffa personen. Men det är inte alltid så jävla lätt och jag vet hur charmig han kan vara.. Han betedde sig som ett svin mot mig men jag ångrar inte att jag var tsm med honom, och den enda anledningen till det är för att jag tror att allt jag gjort tidigare och dom jag varit tsm med har gjort så att jag hamnade där jag är i dag. Det var min syster som sa det och jag tror henne faktiskt, jag tror att det är alla mina misstag och alla mina förhållanden/vänner som gjort att jag hamnat här.



Chorus:
You taught me what it was
To feel the sting of love
To feel like I don't ever wanna let somebody ever get that close to me again
I learned so much from you
Things I'd never do
now that we're apart
You taught me how to break a heart


-
När jag var yngre (kanske 7/8 år?) så for min pappa till Egypten och jobbade, i 5 år! Jag kan säga att det var en utav dom jobbigaste åren under hela mitt liv, det kändes precis som att han hade lämnat mig! Jag grät på kvällarna för att saknaden var så stor och jag hade jätte svårt att sova om nätterna. Jag hade alltid en halsduk som jag sov med som jag hade fått av honom och som luktade pappa. Efter en tid med alla sömnlösa nätter och allt gråtande så blev mamma less på mig (hon hade alltid annars tröstat min på kvällarna när jag var ledsen över det) för att jag aldrig slutade gråta och för att hon tyckte att det inte var så farligt, för han kom ju hem 1/2 gånger om året. Men för mig var det som jordens undergång eftersom jag alltid varit pappas flicka och jag har alltid sett upp till honom. När pappa väl kom tillbaka har det aldrig varit som förr.. Jag älskar honom enormt mycket! Men det har ändå aldrig blivit som förr igen efter det.




Chorus:
Where did I go wrong, I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life


- Mina tankar går till min älskade syster när jag hör denna låt :) Det är mest för att hon nötte den då vi var i piteå en helg och sen dess har jag alltid tänk på henne ;p Det finns även några andra låtar då jag tänker på henne men denna är nått speciellt. Texten har inte ens nå att göra med henne men x)



Chorus:
Oh broken angel
Were you sad when he crushed all your dreams
Oh broken angel
Inside you're dying 'cause you can't believe


-
Tänker på Annika när jag hör denna för hon har haft det så svårt med kärleken osv och hon förtjänar det verkligen inte! Hon är en utav mina närmsta vänner vilket gör att jag vill att hon ska ha den bästa kille och det bästa livet. Men allt blir inte som jag vill precis, tyvärr.. Som han sjunger i början "You showed him all the best of you, But I'm afraid your best" ♥

1 kommentarer
Systeryster
2012-01-20 22:36:46

Määäääh! "Tack"




DITT NAMN

E-POST (publiceras ej)

DIN BLOGG

KOMMENTAR