Försovning, Synkontroll och Katt

Min dag har varit lite udda. Allt som hänt mig idag händer inte ofta ;p
Det började med att jag vaknade 07.07 och bussen går kl 07.10 så fick panik när jag vaknade men insåg ganska så snabbt att det spelar ingen roll hur mycket jag skyndade mig elr hur snabbt jag sprang, jag skulle ändå missa den satans bussen.
Så jag ringde till Annika (som hade mobilen av!) och sedan till Sara och hon skulle åka bil med sin mor kl 07.20 så jag kunde åka med dom som tur var!
Tiden på skolan var ganska så dryg men jag klara mig igenom den. Sista timmen så for jag och kollade synen (måste göra de innan man kan börja övningsköra) och var då med om det pinsamaste som hänt mig, någonsin!
Gubben som kollade synen på mig var inte svensk och kunde alltså inte prata "vanlig" svenska utan han bröt på nått konstigt språk så jag förstod inte ett skit av vad han sa. Så jag sa "va?" typ 7 gånger och då märkte jag att han vart lite sur för han började peka argt på nån bild på ett öga och förklara (som att jag var utvecklingsstörd). Sedan sa jag "va?" en gång till och då brast det för honom och han skrek åt mig "kan do intee sveenskaa?!", jag vart såklart röd i hela ansiktet och drog då till med att jag hörde dåligt xD Hahaha, det var sjukt jävla pinsamt! Men vafan skulle jag göra då han inte kunde prata "vanlig" svenska?! ;p Han lugnade sig iaf då jag sa att jag hade en hörselnedsättning vilket kändes liite bättre ;p
Fick iaf reda på att jag ser nästa 100% bra, och att glasögon inte är något som jag behöver.
Drog där ifrån snabbt som fan och hann med att ha 15 min lektion ;p
Och när jag var påväg hem så hittade jag en katt som inte kunde gå riktigt, den haltade och mjauade heeela tiden så jag ringde min mor och fråga vad jag skulle göra och hon sa att jag skulle lämna den.. De var så sjukt synd om den :/ 
Har iaf inte gjort så mkt mer, räknat lite matte, sovit en stund och ska nu gå och se lite supernatural!
Men det är iaf inte ofta jag försover mig, träffar på en galen gubbe som inte kan prata svenska riktigt och hittar en hadikappad katt på en och samma dag! ;)
Puss! ♥ /nf
0 kommentarer


DITT NAMN

E-POST (publiceras ej)

DIN BLOGG

KOMMENTAR