Kladdkaka,

Vanlig tisdag,
Skolan och sen hem,
Bakade en till kladdkaka för att den jag gjorde igår åt alla upp x)
När jag var klar med den så kom Kim,Dennis,Manne och Emil och typ käka upp den!
Så det var mindre än halva kvar då dom gick, och Kim tänkte ta hem den man ikke de!! xD
Så jag har smakar 2 elr 1 bit av den jag gjorde idag och nu är den slut,
Måste erkänna att jag är ganska bra på kladdkaka (y)
Sen så for jag övar till C ett tag men for hem ganska snabbt,
Har desutom läst en bok som heter "Pojken som kallades DET" och det är en SANN historia om en pojkes uppväxt,



Bokens handling;
Pojken som kallades Det: ett barns kamp för att överleva, är en självbiografisk bok av Dave Pelzer som kom att bli en bästsäljare. Författaren berättar om den barnmisshandel som han utsattes för från fyra till tolv års ålder, varefter han omhändertogs av myndigheterna. Hans mor var psykiskt sjuk och alkoholiserad och plågade sin son på ett oerhört grymt vis. Pelzers upplevelser betraktas som ett av de tre värsta fallen av barnmisshandel i Kaliforniens historia. Dave är nu vuxen och har lyckats skapa sig ett värdigt och meningsfullt liv. Det här är hans egen berättelse om ett barns hopp och styrka att överleva. Han vill förmedla att ingenting är omöjligt och att saker kan gå vägen mot alla odds.






(en bok jag rekomenderar)


Godnatt puss <3 /Nf

1 kommentarer
karro
2009-05-06 15:48:23

den har jag oxå läst, den var bra men hemsk ;S :p




DITT NAMN

E-POST (publiceras ej)

DIN BLOGG

KOMMENTAR